למי תתאים דולה לאחר לידה? מאת רוני סוורדלו

למי תתאים דולה לאחר לידה? מאת רוני סוורדלו

למי תתאים עזרה של דולה לאחר לידה?

בקצרה? לכולן! 

לא השתכנעת? אני אסביר 😊

  1. בחזרה לשבט הנשי: לא סתם אומרים שבשביל לגדל ילדים צריך כפר שלם. 

במציאות המודרנית בה אנחנו חיות היום, לרוב הנשים אין את המעטפת הנשית שכל כך נחוצה לאישה אחרי לידה. לשבט הנשי יש חשיבות גדולה במיוחד לאחר לידה גם בהעברת הידע הפרקטי על הטיפול בתינוק, גם בתמיכה הרגשית ביולדת וגם כמובן בעזרה פיזית בטיפול בתינוק וביולדת.

  1. הורות ראשונה: זוגות רבים מגיעים להורות בפעם הראשונה ללא ידע בתינוקות וילדים כלל. איך מחליפים חיתול? איך עושים אמבטיה? מה מלבישים? כדולה לאחר לידה יש לי את הכלים ללמד אתכן את כל מה שאתן צריכות לדעת (רצוי עוד לפני הלידה) ואהיה שם ללוות אתכן צעד אחר צעד עד שתרגישו בטוחות לצעוד לבד.
  2. כשאין מערכת תמיכה: לנשים רבות אין מערכת תמיכה שתעטוף אותן בתקופת ההורית הראשונית ובכלל. בין אם מדובר על הורות יחידנית או אימהות ללא אם ועוד. המטרה שלי בתור דולה לאחר לידה היא להיות לך כתף תומכת, אוזן קשבת וללוות אותך במעבר שלך לאימהות
  3. כשהעזרה לא הכי מדויקת 😉 לפעמים עזרה מאוד אינטנסיבית שאינה מדויקת לצרכים של היולדת יכולה לייצר המון לחץ ולהקשות עליה להתחבר לאינטואיציות הפנימיות שלה. 

כדולה לאחר לידה אוכל לעזור לך לסנן את רעשי הרקע המבלבלים ולחזק את הביטחון שלך ובאימא שאת.

  1. כולם עסוקים בתינוק: אחרי הלידה בדר"כ כלל רוב תשומת הלב מופנית אל התינוק. כולם רוצים לראות אותו, להחזיק אותו, מתעניינים בשלומו וברוב המקרים יש פחות עיסוק באמא ובאיך היא מרגישה. כדולה לאחר לידה אני כמובן אתייחס לתינוק אבל אני מגיעה קודם כל בשבילך! לשמוע מה הקשיים והצרכים שלך, לעזור וכמובן אם צריך לאפשר לך לנוח.
  2. כל יולדת צריכה שיראו אותה: כל אישה אחרי לידה צריכה שיקשיבו לה, שיראו אותה, שיכינו לה משהו חם לשתות או לאכול ויאפשרו לה גם באמת לאכול או לשתות כשזה עוד חם 😊 כל אישה אחרי לידה צריכה מקום בטוח לשאול בו את כל השאלות, להתייעץ, מישהו שאפשר לסמוך עליו שיראה קודם כל את טובתה ואת טובת התינוק שלה- בדיוק בשביל זה אני כאן.

 

נכתב ע"י רוני סוורדלו שחף

דולה לאחר לידה ומדריכת עיסוי תינוקות.

 

לינק לאינסטגרם שלי: https://www.instagram.com/mommy_steps_by_ronni/