טיפים והמלצות דוקא לנושאים הלא מדוברים בזמן הלידה, מאת טל ברנסון

טיפים והמלצות דוקא לנושאים הלא מדוברים בזמן הלידה, מאת טל ברנסון

מאת: טל ברנסון, דולה

כמות המידע שיש ברשת על הלידה והכנה ללידה היא לא קטנה, אפשר למצוא המון תוכן, כל אחת תתחבר לגישה כזו או אחרת, אבל יש נושאים שהם כמו טאבו, נראה שלא כולם מרגישים בנוח לדבר עליהם, או לשתף, ואז זה יוצר מציב אפילו עוד יותר מביך, הרי מה ששומרים בשושו, אולי צריך להישמר?

אז ממש לא! חשוב לי לשתף, לפתוח ולהכין אתכן לדברים האלו, כדי שירגישו קצת יותר טבעיים, שאולי לא תחששו, לא תתרגשו או לא תתביישו

מה שבטוח, כאן לא יהיו פלטרים לנושאים, אתן הולכות לקרוא להיחשף ולקבל טיפים דוקא לדברים שלפעמים שמורים ולא מדוברים.

  1. קקי- בשלב הלחיצות אם את לא מכונה ואת בת אדם, ואם לא עשית חוקן או חווית שלשולים, תרשי לי לגלות לך שיצא לך קקי בלידה, ובואי נשים את הפאדיחה בצד, זה לא שהוא מונח על המיטה, בשלב הלחיצות, הלחיצות מכוונות כלפי מטה ואם לדייק לפי הטבעת, ממש כמו שיוצא קקי, רק שלקקי עדיף לא ללחוץ, אלא להרפות, וזה כבר לנושא אחר.

בזמן אותן לחיצות, מפרקים את המיטה, ויש שקית גדולה מתחת למיטה, מתחת לישבן שאליה נופלים נוזלים, מי שפיר, הפרשות, דימום וקקי.

לא ביג דיל ולא מרגש אף אחד, בן הזוג או המלווה לא חייבים לראות, אם יעמדו בקו כתף, הם לא יראו כלום

לא הכרתי עד היום אף איש צוות שהתעלף מקקי של יולדת, זה משהו מאוד טבעי ופשוט, אז מראש פשוט תשחררי, תרתי משמע 😊

ובכל זאת, אם בא לך להימנע, בכניסה לחדר לידה תבקשי חוקן, כמה קל ככה פשוט.

  1. רעידות- אחרי אפידורל, מהתרגשות, ומהתקדמות הלידה, יכולות להופיע רעידות, דבר טבעי בלידה.

אל תנסי לעצור  או להילחם בהן, להיפך, תני להן להיות, תני לגוף לרעוד, לרוב תוך כמה דקות זה יפסק, אם תכווצי ותנסי לעצור רעידה, הכל ירגיש חזק יותר.

  1. הקאות- בלידה יכולות להיות הקאות, זה בהחלט לא תחושה נעימה, יחד עם זאת הקאה בפתיחה מלאה, על הדרך מקדמת את ירידת הראש, לפחות משהו חיובי בזה.

בחדרי להם בהם מותר לאכול, המנעי מאורחות כבדות, קחי לך ביס ממשהו קל, קצת אנרגיה, חטיף או תמר, שלא יהיה כבד על הבטן, ותביאי איתך את הכדורים לצרבת שאת מכירה.

  1. טחורים- לא כיף ואין לי מילה טובה עליהם, הם יכולים לצאת גם למי שמעולם לא סבלה מטחורים וזה בשל הלחיצות, ויכולים גם לא לצאת.

2 טיפים: הצטיידי לך במוצרים מקלים לאחר הלידה

והטיפ הכי חשוב שלא מכירים, זה לא לשבת לא על מגבתו לא כרית ולא כלום, יש לנו ריפוד בטוסיק, השומן שלנו, כאשר נשב ישיבה זקופה ומלאה, לא מופעל לחץ לא על הטחורים ולא על תפרים, כריות ופטנטים למיניהם דוקא יכולים לייצר מתיחה ולהחריף את המצב.

  1. פחד- תרשי לעצמך לפחד, מהלידה, מכאב, מההורות, פחד הוא דבר טבעי ששומר עלינו.

תשימי לב שיש לך כלים להתמודד עם הפחד והוא אינו משתלט עליך.

  1. גזים- בלידה, עם התקדמות הלידה ובעיקר עם אפידורל יכולים לצאת גזים ללא שליטה, שימי לך מוסיקה, או שלחי את המלווה להביא רגע מים מבחוץ, ושחררי יזום 😊

ובשלב התפירה אם היום תפרים, כן, גזים יכולים לצאת מול הרופא ממש בזמן שהוא תופר ליד, וואלה זה קצת מביך, לא נורא, תצחקי לרגע והכל יעבור.

 

מי  אמר שלידה זה רק שושנים, זה גם דברים קצת מביכים, קחי את הכל בגישה פתוחה וקלה, כולנו עוברות את זה, זה רק הופכת אותנו לנשים חזקות יותר.

 

נכתב ע"י  טל ברנסון

דולה ומדריכת הכנה ללידה

 

לינק לאתר שלי : www.bborn.co.il

לינק לאינסטגרם: https://instagram.com/tal_babybirth?igshid=NmZiMzY2Mjc=

 

צלמת: גלי פלג